■次世代型ツールを引っ提げ… アンリアル・エンジン技術を利用したPC/コンソール/モバイルプラットフォーム向けトリプルAゲームの開発にご興味がある開発者の方を対象に、ビジネス及び技術ミーティングをEpic Gamesブース(Business Center, North Hall, BS322)にて開催する予定です。Epic Games本社、Epic Games Europe、Epic Games Korea、Epic Games Japan、Yingpei Games(旧Epic Games China)からそれぞれ代表者が参加を予定しており、世界のあらゆる地域から参加予定のライセンシー及びライセンス契約をお考えのクライアントとミーティングを行います。
■インディーズゲーム開発者が気軽に立ち寄れるミーティングも開催 Epic Gamesは大小様々なサイズのチームとライセンシングミーティングを行なっていますが、今年は新たにインディーズゲーム開発者を対象に、気軽にお立ち寄りいただけるミーティングも行うことにしました。27日(水)〜29日(金)の毎朝10時から11時までEpic Gamesブース(Business Center, North Hall, BS322)にて開催します。このミーティングは事前の予約が不要で、毎朝会場フロントデスクにて先着順に受付いたします。ご希望の方は、該当国のEpic代表とのミーティング枠を確保してください。
3月26日(火)10:00-18:00, Room 304, South Hall “AAA Level Design in a Day Bootcamp” Jim Brown, Lead Level Designer
3月26日(火)10:00-18:00, Room 307, South Hall ” Producer Bootcamp” Laura Fryer, General Manager (Seattle)
3月27日(水)10:30- , ARM theater, South #1124, “Optimizing AAA Games for Mobile Platforms” Niklas Smedberg, Senior Engine Programmer
3月27日(水)14:00-15:00, Room 2004, West Hall “The 3 Most Important Ingredients to Making Great Games: Motivation, Motivation, and Motivation!” Laura Fryer, General Manager (Seattle)
3月27日(水)14:00-15:00, Room 2005, West Hall “Building Epic Worlds through the Strengths of Artsourcing” Chris Mielke, Producer
3月27日(水)17:35-18:00 , Room 307, South Hall ”Under Construction: Crafting Fortnite’s Building System” Billy Bramer, Gameplay Programmer
3月28日(木)11:30-11:55, Room 303, South Hall “The Inner Workings of Fortnite’s Shader Based Procedural Animations” Jonathan Lindquist, Technical Artist
3月28日(木)14:30-15:30, Room 303, South Hall “Subtracting to Add - Environment Optimization Techniques” Kevin Johnstone, Senior Environment Artist
3月29日(金)11:00-11:50, Room 2005, West Hall “Killer Portfolio or Portfolio Killer: Part 1 - Advice from Industry Artists” Wyeth Johnson, Art Director / Kevin Johnstone, Senior Environment Artist
3月29日(金)12:00-15:00, Room 2011, West Hall “Killer Portfolio or Portfolio Killer: Part 2 - Portfolio Review” Wyeth Johnson, Art Director/ Kevin Johnstone, Senior Environment Artist
3月29日(金)15:05-15:30, Room 2008, West Hall “Designing the 100+ Characters of Infinity Blade: Establishing Constrained Diversity” Bert Lewis, Lead Character Artist (ChAIR)
■最新ニュースの発表 Epic Gamesでは、最新のアンリアル・エンジン技術開発についてメディアブリーフィングを予定しております。 3月27日(水)14:00−15:00 3月28日(木)14:00−15:00 於:Epic Gamesブース内(Business Center, North Hall, BS322)